Skip to main content
မေန.က စာရဲ.အဆက္ အေနနဲ.ေရာ ျမန္မာ့ပညာေရး ေလာကအတြက္ပါ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္စရာ ရနူိင္မယ့္ ေနာက္ထပ္ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ ထပ္တင္လိုက္ပါတယ္။

ျမန္မာစာေပအေၾကာင္း

နံပါတ္ (၄၉)

(ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍)

ျမန္မာျပည္တြင္ ယခုအခါ ေက်ာင္းမ်ား၌ ျမန္မာစာသင္ၾကားျပသေနပံု အေၾကာင္းကုိ အနည္းငယ္ ထုတ္ေဖာ္ေရးသားရေပမည္။ ျမန္မာသဒၵါအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယခင္ေဆာင္းပါးတို.တြင္ အက်ယ္အားျဖင့္ ေရးသားခဲ့ေပျပီ။ ဤေဆာင္းပါးတြင္ကား စာစီကံုးျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရးသားရန္ ျဖစ္ေပသည္။

ယခုေခတ္၌ ေက်ာင္းဆရာတို.သည္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား စာစီစာကံုး ေရးသားပံု နည္းစနစ္တို.ကို မသင္ၾကားေသးဘဲ တစ္စံုတစ္ရာေသာ အေၾကာင္းကို စာစီကံုးခိုင္းၾက၏။ ထိုစာစီကံုးခိုင္းေသာ အေၾကာင္းအရာ တို.မွာလည္း ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အေၾကာင္းအရာတို. မဟုတ္ဘဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာစာေပကို ေကာင္းစြာ ေလ့လာဖူးသူတို.သာ ေရးသားႏူိင္မည္ ျဖစ္ေသာ အေၾကာင္းအရာတို.သာ ျဖစ္ၾကေပသည္။

တစ္ခါတစ္ရံ ၁၅ ႏွစ္မွ် မျပည့္ၾကေသးေသာ ေက်ာင္းသားကေလးတို.အား နက္နဲ၍ ေျခာက္ေသြ.လွေသာ “ရိုေသျခင္း၏အက်ဳိး”၊ “ျဖစ္လွ်င္ပ်က္ျမဲ ” အစရွိေသာ အေၾကာင္းအရာ တို.ကိုလည္း အေရးခိုင္းၾကေသး၏။ ဤကဲ့သို. ခက္ခဲေသာ အေၾကာင္းတို.ကို ငယ္ရြယ္သူ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ား အဘယ္မွာလွ်င္ စိတ္ကူးထုတ္၍ ေရးသားႏူိင္ပါအံံ့နည္း။ ထိုအခါ မိမိတို.၏ စိတ္ကူးဉာဏ္တို.ကို အသံုးမျပဳ ၾကေတာ့ဘဲ လူၾကီးမ်ားထံမွ ၾကားဖူးေသာ စကားတို.ကို တိုက္ရုိက္ ေရးသားသူက ေရးသား စာအုပ္ထဲမွ တုိက္ရုိက္ ကူးယူသူကလည္း ကူးယူႏွင့္ ျပဳလုပ္ၾကရရွာေလ၏။ ဤသို. အရြယ္ႏွင့္ မလိုက္ နက္နဲ ခက္ခဲေသာ အေၾကာင္းအရာတို.ကို အေရးခိုင္းေသာ သူတို.မွာ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ပင္ကုိယ္ဉာဏ္၊ စိတ္ကူးဉာဏ္၊ ဆင္ျခင္တတ္ေသာ ဉာဏ္တည္းဟူေသာ အညြန္.အဖူးကေလးတို.ကို ခ်ဳိးဖဲ့ လိုက္ၾကေသာ သူတို.ေပတည္း။

ေက်ာင္းသားကေလးမ်ား ရွာေဖြ၍ ေရးသားျပီးေသာအခါတို.၌လည္း ဆရာလုပ္သူတို.က ဂရုစိုက္ကာ ျပင္ဆင္ျခင္း မရွိ၊ သတ္ပံု အမွားအယြင္းတို.ကိုသာလွ်င္ အနည္းငယ္ ျပင္ဆင္၍ ျပန္ေပးလိုက္ေလ့ ရွိ၏။ စာစီစာကံုး ေရးသားရာတြင္ မည္သို. ေကာင္းေအာင္ စီကံုးရမည္ ဟူေသာ နည္းစနစ္ကို လည္းေကာင္း၊ မည္သို.ေသာ အေၾကာင္းကိ စီကံုးလွ်င္ မည္သို. စိတ္ကူးထုတ္ရမည္ ဟူေသာ အေၾကာင္းတို.ကို လည္းေကာင္း၊ အနည္းငယ္မွ် ေဖာ္ျပသြန္သင္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားအေပါင္းမွာ စာေပ အေရးအသား၌ မတိုးတက္ရံုမွ်မက စိတ္ကူးၪာဏ္ ထိုင္းမႉိင္း၍ပင္ လာတတ္ၾကေလသည္။ ဤကဲ့သို.ေသာ ေက်ာင္းဆရာတို. လက္ေအာက္၌ ျမန္မာစာ သင္ၾကားၾကရေသာ ေက်ာင္းသားတုိ.မွာ မည္ သည့္ေနရာတြင္မွ် အဟုတ္အဟတ္ မတတ္သည္မွာ အထူးအံ့ၾသရန္ မရွိေတာ့ေပ။

ဤသို. ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆရာတို.အေပၚမွာသာလွ်င္ အျပစ္လံုးလံုးတင္ရန္ အေၾကာင္းမရွိေပ။ ဆရာ အေပါင္းမွာ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အစိုးရ စာေမးပဲြတို.တြင္ ေမးျမန္းေလ့ရွိေသာ ေမးျမန္းေလ့ရွိေသာ ေမးခြန္းတို.ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္မည့္ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပတ္သက္၍သာလွ်င္ တင္ၾကိဳကာ သင္ၾကားထားၾကရေသာေၾကာင့္ အျပစ္ဆိုစရာ ရွိလွ်င္ စာေမးပြဲနည္းစနစ္ႏွင့္ စာေမးပဲြကို ယခု အုပ္ခ်ဳပ္လ်က္ ရွိေသာ အဖဲဲြ.တို.ကိုသာ ေကာင္းစြာ အျပစ္ဆုိရန္ ရွိေပေတာ့သည္။ ခုနစ္တန္း၊ ဆယ္တန္း စာေမးပဲြတို.၌ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ မသင့္ေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို မၾကာမၾကာ ေမးျမန္းတတ္ၾက၏။ တစ္ခါတစ္ခါ စိတ္နုနယ္ေသးေသာ ေေက်ာင္းသားကေလးတို.ကိုပင္ တုိင္းေရးျပည္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေမးခြန္းတို.ကိုလည္း ေမးတတ္ၾကေပေသး၏။ သပိတ္ေမွာက္ကိစၥမေပၚမီက ယခုထက္ပင္ ပိုမို၍ ဆိုးေပေသး၏။ ယခုအခါတြင္ အေတာ္အသင့္ ေကာင္းမြန္လာေပျပီ။ ဤထက္ေကာင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏူိင္ၾကပါေစသတည္း။

ယခုေခတ္၌ ေက်ာင္းသားကေလးတို.သည္ ျမန္မာစာေပကို ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆလုပ္၍ မရ အေလးဂရုျပဳကာ သင္ၾကားေလ့လာၾကရသည့္အေၾကာင္းကို ၾကားရသူတိုင္း ၀မ္းေျမာက္ၾကေပလိမ့္မည္။ စာေမးပဲြစစ္ေသာသူတို.ကလည္း ေမးခြန္း ထုတ္ေသာအခါ ေရွးကထက္ျမွင့္၍ စစ္ေဆးၾကသည္ကိုလည္း ၾကားရ၏။ ဤသို. စစ္ေဆးျခင္းကိုလည္း ေက်းဇူးတင္မိေပသည္။ ျမွင့္သည္ဆိုရာ၌ ခက္သည္ကို မဆိုလို၊ ပိုမို ေကာင္းမြန္ သည္ကိုသာ ဆိုလိုရင္း ျဖစ္ေပသည္။ ျမွင့္၍ စစ္ေဆးရာ၌ “ခက္လွ်င္ျပီးေရာ” ဟူေသာ သေဘာကို ထားကာ စစ္ေဆးျခင္းကား အက်ဳိးမရွိ။ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အသိဉာဏ္ အေျမာ္အျမင္ စိတ္ကူးဉာဏ္တို.ကို အရင္းခံထားကာ ျမွင့္၍ စစ္ေဆးျခင္းသာလွ်င္ အက်ဳိးကို ေဆာင္ေပမည္။ မၾကာမီက စာေမးပဲြ တစ္ခုတြင္ စစ္ေဆး ေမးျမန္းေသာ ေမးခြန္းတစ္ခုမွာ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ မအပ္မရာ မဆိုင္ေသာ အခ်က္မ်ားကိုပါ ခက္ေအာင္ ေရြး၍ ေမးထားသည္ကို ေတြ.ျမင္ရေပသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား ေျဖဆိုနူိင္ရန္ကို မဆိုထားဘိ ၄င္းတို.၏ ဆရာမ်ားႏွင့္ ျမန္မာစာေပတြင္ မ်ားစြာ ကြ်မ္းက်င္သူ ဆရာၾကီးမ်ားပင္လွ်င္ မေျဖနုိင္သျဖင့္ လက္မုွိင္ခ် ၾကရသည္ကို ေတြ.ျမင္ရေသာအခါ “ေၾသာ္ ဤေမးခြန္းကို ထုတ္သူမွတစ္ပါး မည္သူအား ေျဖဆိုနိုင္ပါအံ့နည္း” ဟူ၍ ညည္းညဴ မိခဲ့ပါသည္။ ၄င္းေမးခြန္းမွာ ပညာအုပ္ ဦးဘိုးစိန္၏ လက္ရာဟူ၍ ၾကားရ၏။ မွန္မမွန္ကိုကား မေျဖၾကားႏူိင္။

ေက်ာင္းသားတို.၏ စိတ္ကူးၪာဏ္ကိုလည္း အားမေပး။ စာအေရးအသား က်နရန္လည္း ေထာက္ပ့ံျခင္း မရိွေသာ ေမးခြန္းတို.ကို ခက္လွ်င္ေကာင္းျပီ ဟူေသာ အေနမ်ဳိးျဖင့္ ထုတ္ျခင္းကား ျမန္မာစာေပကို အားေပးသည္ မမည္ေပ။ “ ၀မ္းဘဲဟသာၤ အင္းကိုပစ္၍ ျမစ္ကိုရွာ ေရသာမ်ား၍ ငါးမေတြ.” ဆိုေသာ စကားကဲ့သို. ျမန္မာစာေပတြင္ မဆိုင္ေသာ အခက္ေမးခြန္းတို.ကို ေမးေနပါလွ်င္ ေမးခြန္းခက္၍ အကြက္မေစ့ ျဖစ္မည္ကို ေကာင္းစြာ သတိခ်ပ္ၾကရာသတည္း။

၂၈ ဇြန္၊ ၁၉၂၉

သူရိယသတင္းစာ

Comments

Popular posts from this blog

တို႔မ်ားလည္း က ဖူးပါတယ္..

 ဒီေန႔  ခ်ိဳသင္းရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း အိအိ နဲ႔ ကၾကတဲ႔ အေၾကာင္းဖတ္ၿပီးေတာ႔ ကိုယ္႔ရဲ႕ အနုပညာ အကဘက္မွာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ပါရမီပါလုိက္သလဲဆုိတာ သူငယ္ခ်င္း ညီအစ္မေတြကို အမွတ္တရအျဖစ္  လက္တုိ႔ၿပီး ၾကြားခ်င္လုိ႔ တင္လုိက္တာပါ..  : P     အဲဒီပံုေလးေတြက က်မ မူၾကိဳတက္တုန္းက ေက်ာင္းကပဲြမွာ ကခဲ႔တဲ႔ပံုေလးေတြပါ... ဘယ္ပံုကေတာ႔ က်မပါလုိ႔ ေျပာျပစရာ မလုိဘူး ထင္ပါရဲ႕ေနာ္.. သူမ်ားေတြနဲ႔ မတူ..တမူထူးျခားတဲ႔ ကကြက္နဲ႔ေလ..။ လက္ခ်ိဳးတာမ်ား လြယ္တယ္မွတ္လို႔...တကယ္ဆုိ ယာဥ္ထိ္န္းရဲေမ လုပ္သင္႔တာေနာ္... ကိုယ္မွားလည္း ခပ္တည္တည္ပဲ.. ေဘးမၾကည္႔ လုိက္မညွိပဲ ေနတတ္တာကေတာ႔ ငယ္ငယ္ထဲကပဲ...။

ျမန္မာ႔နုိင္ငံေရးသမုိင္းေလ႔လာခ်က္၊ အမ်ိဳးသားေန႔ေပၚေပါက္လာပံု- (တင္နိုင္တုိး)

ျ မန္မာ႔နုိင္ငံေရးသမုိင္း ေလ႔လာခ်က္ အမ်ိဳးသားေန႔ေပၚေပါက္လာပံု တင္ႏုိင္တုိး ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း တန္ေဆာင္မုန္း လဆုတ္ ၁၀ ရက္ေန႔ကို အမ်ိဳးသားေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားပါသည္။ ယင္းသုိ႔ တန္ေဆာင္မုန္းလဆုတ္ ၁၀ ရက္ေန႔အား အမ်ိဳးသားေန႔အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳပါရန္ အဆုိျပဳခဲ႔သူမွာ ဂ်ပ္ဆင္ေကာ္လိပ္ေက်ာင္းသားေဟာင္း ကိုျမင္႔ ဆုိသူျဖစ္သည္။ ဂ်ီစီဘီေအ န၀မေျမာက္ ကြန္ဖရင္႔၏ ေနာက္ဆက္တဲြအျဖစ္ ၁၉၂၂ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁၇ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဂ်ဴဗလီေဟာ (ယခုစစ္သမုိင္းျပတုိက္ေနရာ) ၌ ဂ်ီစီဘီေအ အထူးကြန္ဖရင္႔ကို က်င္းပခဲ႔ရာ ယင္းအစည္းအေ၀းႀကီးက အတည္ျပဳေပးခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ိဳးသားေန႔ သတ္မွတ္ေရး မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ ၁၉၂၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ ၂၀ ရက္ေန႔၌ စတင္က်င္းပခဲ႔သည္႔ ဂ်ီစီဘီေအ န၀မေျမာက္ကြန္ဖရင္႔၏ စတုတၳေန႔ျဖစ္ေသာ ေအာက္တုိဘာလ ၂၄ ရက္ေန႔တြင္ အမ်ိဳးသားေန႔ သတ္မွတ္ေရးကိစၥကို ေဆြးေႏြးခဲ႔ၾကသည္။ ထုိေန႔ အစည္းအေ၀း၏ သဘာပတိမွာ ဦးခ်စ္လိႈင္ျဖစ္ၿပီး အမ်ိဳးသားေန႔ သတ္မွတ္ရန္ အဆိုသြင္းခဲ႔သူမွာ ကန္ႀကီးေထာင္႔မွ ဦးဘေသာ္ဆုိသူ ျဖစ္ပါသည္။ ဦးဘေသာ္က ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလံုးအတြက္ အေရးႀကီးလွေသာ အမ်ိဳးသားေန႔ဟူ၍ သတ္မွတ္သင္႔ေၾကာင္း အဆုိတင္သြင္းခဲ႔ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဥ...

အမွတ္တရ...

၁၉၈၈-ခုနွစ္ရဲ႕ မတ္လ ၁၁-ရက္ေန႔... အဲဒီေန႔က ၾကိဳ႕ကုန္းက ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္၀င္းထဲမွာ  စည္ကားေနၾကတယ္ေလ..။ စုေပါင္း ေသြးလွဴပဲြ ရွိတာကိုး။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြလည္း စိတ္အားထက္သန္စြာ ကိုယ္႔ေသြးေတြကို ေပးလွဴခဲ႔ၾကတယ္..။  (အဲဒီေန႔ ေသြးလွဴပဲြကေတာ႔ ၀မ္းေျမာက္စြာနဲ႔ေပါ႔...) က်မလည္း ေသြးလွဴဖို႔ ရည္စူးထားခဲ႔လို႔  အဲဒီ အလွဴပဲြ ၀င္ႏဲႊခြင္႔ၾကံဳခဲ႔ေသးပါတယ္.... အဲဒါ ပထမဆံုးအၾကိမ္နဲ႔ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္မ်ားေတာင္ ျဖစ္မလားမသိ...။ ၿပီးေတာ႔ ေသြးလွဴရွင္တံဆိပ္ေလးတစ္ခုရယ္.. ေသြးလွဴမွတ္တမ္းကဒ္ေလးရယ္.. ၾကက္ဥျပဳတ္ေလး တစ္လံုးရတာေတာ႔ မွတ္မိေနခဲ႔တယ္...။ ၿပီးေတာ႔ အဲဒီ ေသြးလွဴရွင္တံဆိပ္ကေလးကို တစံုတေယာက္ကို ေမြးေန႔လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးခဲ႔လုိက္တယ္... အဲဒီေန႔က သူ႔ ေမြးေန႔ပါ.....။ သူ႔ေမြးေန႔မွာ ကိုယ္ရည္စူးလွဴျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ ေသြးအလွဴဟာ  လုိအပ္ေနတဲ႔ တစ္စံုတစ္ေယာက္အတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ခဲ႔ရင္.. သူေရာ ကုိယ္႔အတြက္ပါ မြန္ျမတ္တဲ႔ အလွဴျဖစ္ေစဖုိ႔ပါ...။ ေသြးလွဴၿပီးၿပီးခ်င္းပဲ  ရန္ကုန္ကေန  မိဘေတြရွိတဲ႔ ပဲခူးကို လုိင္းကားနဲ႔ ျပန္လာေတာ႔ ေခါင္းေတြ  တအားမူးေနလို႔ မရပ္နုိင္ပဲ အတူလုိက္လာတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ လက္ကိ...