Skip to main content

ေစာင္းတန္းကေနတက္ျပီး ဘုရားဖူးတဲ့အခါတိုင္း က်မသတိရတဲ့ ကဗ်ာေလးတပုဒ္ ရွိပါတယ္။ ဆရာ ေမာင္စိန္၀င္း (ပုတီးကုန္း) ေရးတဲ့ “ဘုရားေစာင္းတန္းက ပန္းသည္မ်ား” တဲ့။ က်မတို. ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္မွာလည္း ဘုရားေစာင္းတန္းက ပန္းသည္မ်ားနဲ.တူတဲ့ လူသားေတြကို ၾကံဳဖူးပါတယ္။ ကိုယ့္မို. ၾကံဳေတာ့ ခံရခက္သည္္။ ဒါေပမယ့္ ပုထုဇဥ္လူသားေတြရဲ. ျဖစ္တတ္တဲ့ စိတ္အေျခအေနကိုို နားလည္ သေဘာေပါက္ထားရင္ေတာ့ ၾကံဳေနရမယ့္ ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါးကို ပိုျပီး ခံနုိင္ရည္ရွိလိမ့္မယ္လို. က်မေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္တာပါပဲ။

ဘုရားေစာင္းတန္းက ပန္းသည္မ်ာ


အတက္မွာ….

မ်က္ႏွာခ်ိဳျမ၊ ဟုိက သည္က

ႏႈတ္အာ စ,ရႊင္၊ အက်ြမ္း၀င္ျပန္

အျပင္ဟန္လုပ္၊ စက္ခလုတ္ အျပံဳးႏွင့္……။


အဆင္းမွာ….

သာသာေနလ်က္၊ နႈတ္မသြက္ေတာ့

မ်က္ႏွာတည္တည္၊ တစိမ္းပီျပန္

ရင္းႏွီးဟန္ေပ်ာက္

ေနာက္ထပ္တက္သူ

လူအသစ္ကို၊ ၾကိဳရန္ေစာင့္ေန…….။



ဆရာ့ရဲ.ေသာကေျခရာ ရတနာကဗ်ာစုကေတာ့ က်မ ငယ္ဘ၀ရဲ. တစိတ္တပုိင္းပါ။ သူ.အရြယ္နဲ.သူေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို စဲြလမ္းခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ.ကဗ်ာကို ကိုယ့္ေ၀ဒနာလုပ္လိုက္၊ ကိုယ့္ခံစားခ်က္ကို ဆရာ့ကဗ်ာထဲထည့္ ခံစားလိုက္နဲ.။ ဟုတ္ေနတာပါပဲ။ အခုခ်ိန္မွာ ျပန္ဖတ္ေတာ့လည္း ၾကည့္ျပီးသား ရုပ္ရွင္ကား ျပန္ၾကည္.ရသလိုပါပဲ္။ တစ္ခါက ခ်ိဳျမိန္တဲ့ သစ္သီးေလးရဲ. ခါးဆိမ့္ဆိမ့္ အရသာကို သတိရမိပါရဲ.။ (အဲဒီတုံးကေတာ့ “ဓားသြားထက္က ပ်ားရည္တစ္စက္” လုိ. နာက်င္စြာ အမည္တပ္ဖူးပါတယ္)။


ေသာကေျခရာ (၅)


တြယ္တာလွေပမယ့္

ကြယ္ရာကပဲ ခ်စ္ေတာ့မယ္။



အဆင္ခက္ေလေတာ့

မၾကင္ရက္တယ္ သခင္ဆိုမလား

ျငင္ျငိဳရင္ ကိုယ့္အျပစ္ပါပဲ

စိတ္ညစ္တယ္ကြယ္။


သံေယာဇဥ္ ေခြကာရစ္ေပမယ့္

ျပန္ေျပာရင္ ေ၀ဒနာျဖစ္ရုံမို.

ခ်စ္တတ္သူ အမူလုပ္ပါလို.

မပူရုပ္လို ဟန္ေဆာင္တင္းေပမယ့္

ရင္တြင္းမွာ မၾကည္ေမြ.ေလေတာ့

သည္ေန.လဲ စိတ္ညစ္တယ္

သိပ္ခ်စ္တယ္လို. မဆိုသာေတာ့။


ပါးစပ္ကေျပာမွလား

ႏႈတ္ဖ်ားမွာ ေမတၱာမရွိပါဘူး

အၾကည့္ဆံု ေ၀ဒနာေႏြးေတြက

အၾကင္နာေျခရာေလးေတြပဲ

အေတြးမွာ ရစ္တ၀ဲနဲ.

ခ်စ္သည္းရယ္ ဘာသာေျဖလုိ.

မာယာေတြ ဟန္ေဆာင္ထိန္းကာ

တစိမ္းေတြေပါ့။


ေသာကေျခရာ (၇)


မေျပာသာေတာ့

ကြာခဲ့ျပီေကာ၊ ေမာလ်ရင္မွာ

ဟာလိႈက္ႏြမ္းနယ္၊ မွီတြယ္ရာကင္း

သင္း မသိေလ၊ ေနမြန္းတည့္တည့္

ရင္မွာ ရိွသူ၊ ေသာက ဆူ၏။


ေနပါေစလား

မသနားေတာ့၊ ကစားသလို

ဟိုေ၀းေ၀းမွ၊ ပ်ပ်သံမွ်ဥ္း

ညွင္းဆဲျပီထင့္၊ ေမွ်ာ္လင့္စရာ

နားမွာတီးတိုး၊ ပိုးၾကိဳးညႈိ.ငင္

သံစဥ္ဂီတ၊ အိပ္မက္ညကို၊ အလွဖန္ဆင္းထားျပန္သည္။


ရုိးရိပ္၀ိုး၀ါး

ဖန္ဆင္းထားရစ္၊ ခ်စ္သူ.အရိပ္

တေစၦစိတ္လွန္.၊ ပ်ံ.ဆြတ္ေမာဖြယ္

တြယ္တာသလို၊ ကိုယ္မွာပူးကပ္

မလြတ္လပ္ေခ်၊ ေနဆဲေနရ

ပစၥကၡမွ၊ ခဏဖယ္ခြာ ေ၀းပါသခင္။


တကယ္ဆိုက

တစ္စစီကဲြ၊ ဘ၀တစ္ဆစ္၊က်န္ခဲ့ရစ္ေသာ

ႏြမ္းေမာတင္းက်ပ္၊ အေဟာင္းဇာတ္ထုပ္

ေျမမွာျမ်ဳပ္၍၊ ပစၥဳပၸန္မွာ၊ ခံစားလြတ္လပ္ခြင့္ေပးပါ။


ေသာကေျခရာ (၉)


ဘယ္သူျမင္ ဘယ္သူသိမွာလဲ

သူရွိတယ္ ကိုယ့္ရင္ထဲ

အျမဲျငိတြယ္။


အရိပ္ကေလးလို အစဥ္ေျခာက္သူရဲ.

စိတ္အေတြးကို တမင္ေႏွာက္တာလား

သခင္ေရာက္ပါလို. တ၀ဲ၀ဲလည္လည္။


ေငြလသာ အရိပ္ထိုးယင္လဲ

ေႏြညမွာ အအိပ္ခိုးျပန္ေပါ့

စိတ္ဆိုးဟန္ တမင္လႊဲေပမယ့္

ရင္ထဲက အရိပ္ငယ္

ဆိတ္ကြယ္လို. ေပ်ာက္မသြား။


အစဥ္ေ၀းျပီပဲ

ရင္မေအးေအာင္ မႏွိပ္စက္ပါနဲ.

အအိပ္ပ်က္ေအာင္ ေနမရေအာင္

ေႏြညကို က်ိန္စာတိုက္သူရဲ.

စိတ္ၾကိဳက္သလို ခြာခြာေနေပါ့

မာယာေတြ အဆင္ခဲြကာ

ရင္ထဲမွာ ေျခရာမခ်န္နဲ.

ေ၀ဒနာဒဏ္ အရိပ္ခြာခ်လို.

(အခ်စ္ရယ္…..) အိပ္ပါရေစလား….။


ေသာကေျခရာ (၁၂)


မျပံဳးသာ မရယ္သာ

ရင္မွာ သိုသိပ္ေမာ

ေသာက၏ ေျခရာတို.သည္ လည္းေကာင္း။


မရုန္းသာ မဖယ္သာ

အၾကင္နာ ယိုဖိတ္ေသာ

ေမာလ်သည့္ ေ၀ဒနာတုိ.သည္ လည္းေကာင္း။


ခ်စ္၏ ၾကင္၏ သူမသိေလ

ေ၀ဒနာကို၊ ဘာသာသို၀ွက္

တစ္ရက္တစ္ေန.၊ ေရြ.ေရြ.ကုန္ျပန္

မနက္ျဖန္ေပါ့၊ ေျပာေတာ့ေျပာမည္

ရည္ရြယ္ခဲ့လ်က္၊ ႏႈတ္ကခက္ေတာ့

အိပ္မက္ေတြပဲ က်န္တယ္ေလ။


တစ္ခါတစ္ခါ၊ လာေလေခၚယူ

အတူေလွ်ာက္စို.၊ ဟိုအနားမွာ

ကဗ်ာပင္ေအာက္၊ ကြန္းတစ္ေထာက္ခို

ပန္းေကာက္မယ္ေနာ္၊ ေပ်ာ္တယ္မို.လား

ရင္ၾကားမွာေလ၊ ပန္းေတြပိုက္ေပြ.

ေပ်ာ္ရႊင္ေမြ.လို.၊ တစ္ေန.ကုန္မွ ျပန္ရေအာင္။


ပန္းခင္းေမြ.ရာ၊ ကဗ်ာႏွင္းဆီ

သည္ပန္းေတြၾကား၊ ႏွစ္ကိုယ္ၾကားရံု

ၾကိဳးစားေျပာမယ္၊ တကယ္ေတာ့ေလ

ေပ်ာ္ပါေစလား၊ ကိုယ့္စကားေၾကာင့္

ပန္းမ်ားကိုခြာ၊ သူစိတ္နာလို.

ခမ်ာ ပန္းမုန္းေလမလား။


ပန္းေတြမုန္းရင္၊ လံုးလံုး ကိုယ့္ေၾကာင့္

စုိးေနွာင့္ဗ်ာဆူ၊ ကိုယ့္အပူကို

သူမသိေစ၊ ေနေတာ့ ေနေတာ့

စိတ္္ကိုေလွ်ာ့မယ္၊ တြယ္တာသမွ်

သည္ဘ၀ေတာ့၊ လ နဲ.ေျမလႊာ

ကြာၾကီး ကြာစမ္း၊ ကိုယ္ပဲ လြမ္းမယ္

ပန္းမုန္း လူမုန္း၊ အျဖစ္ရႈံးယင္

ႏွလံုးကဲြျပီးေသမွာပဲ။


အခ်စ္ရယ္

တြယ္တာတတ္လို.၊ အျပစ္ဖို.ယင္

ကိုယ့္အဆိုးပဲ ရွိေစေတာ့။


မရုန္းသာ မဖယ္သာ

အၾကင္နာ ယိုဖိတ္ခိုက္ပါတည့္။


မျပံဳးသာ မရယ္သာ

ရင္မွာ သိုသိပ္လိုက္ပါ၏။


ေသာကေျခရာ (၁၃)


ေ၀းၾကျပီတည့္၊ သိကားသိေန

ေ၀ဒနာစု၊ သူ.မွာ ကိုယ့္မွာ

ဘာသာဟန္လုပ္၊ မပူရုပ္နွင့္ ႏႈတ္ဆက္သည္။


ေနရစ္ေပေတာ့

ႏြမ္းေလ်ာ့ရႈိက္ငင္၊ ေသာကပင္ပ်ဳိး

ရင္မွာ ဆတ္ဆတ္၊ စိတ္မြန္းက်ပ္ေန

ေ၀ဒနာကို၊ သိပါ ၾကည့္ပါ

လွပ္ဟာမျပ၊ တစ္ဘ၀စီ။


ပုထုဇဥ္ေတြ

ရင္ထဲလိႈက္ေႏြး၊ မ်က္လံုးေလးမ်ား

တအားေႏွာင္ညိႈ.၊ ၀န္းစုိ.ေ၀ရီ

သည္မွာစည္းစု၊ ခံစားမႈစ်ာန္

လြန္.လူးပ်ံ.ၾကြ၊ ခဏျဖစ္ျဖစ္

ပစၥကၡကို ေမ့ထားသည္။


ဦးေႏွာက္ေတြက၊ ျပညြန္ထိန္းခ်ဳပ္

ဟန္ေဆာင္ရုပ္ေတြ၊ ႏႈတ္ကစည္းေစာင့္

တစ္ေထာင့္တစ္ည၊ မေျပာရဦး

ႏွလံုးသားက

ခဏနိဗၺာန္ ဖန္ဆင္းသည္။



က်မ ႏွစ္သက္ခဲ့ရတဲ့ ရတနာကဗ်ာစုကို ေတာ့ ေနာက္ေန.မွပဲဆက္တင္သြားပါမယ္။ တခ်ိန္က ေမာင္စိန္၀င္း (ပုတီးကုန္း) ကဗ်ာေတြၾကိဳက္ခဲ့ဖူးသူအတြက္ အမွတ္တရျဖစ္ေစမယ္ ထင္ပါတယ္။ အၾကိဳက္ခ်င္းမတူခဲ့ရင္လည္း လူခ်င္းမတူလို. လို. ျဖည့္ေတြးေပးေစလိုပါတယ္။

Comments

သက္ေဝ said…
သူငယ္ခ်င္းေရ...
ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း) ကဗ်ာေလးေတြ ရွာရင္း ေရာက္လာခဲ့တယ္...
မေတြ႕တာေတာင္ အေတာ္ၾကာေနၿပီ...
အားလံုးေနေကာင္းၾကတယ္ မဟုတ္လား....
သတိရေနတယ္...
ေပ်ာ္စရာ ၂၀၁၀ ကို အတူတူၾကိဳဆိုၾကမယ္ေနာ္...

ခ်စ္တဲ့
သက္ေဝ

Popular posts from this blog

၁၁၂၇

ဘဝမှာ အခက်ခဲဆုံး အချိန်တွေကို ကျော်ဖြတ်နေရသလိုပါပဲ.... အားလုံးက ခက်ခဲနေကြတဲ့ကြားထဲ ကိုယ်က ထူးပြီး ခက်ခဲနေတာတော့ မဟုတ်ဘူးပေါ့.....ပတ်ဝန်းကျင်လိုက်ကြီး ခက်ခဲကြပ်တည်းနေကြတာ....အစစ အရာရာပေါ့လေ... ကိုယ်လည်း စိတ်ထဲ အဆင်ပြေမနေဘူး.... နေရတာလည်း လဟုတာ၊ မုဒုတာ ဖြစ်မနေဘူး... အရင်ကလို စိတ်ထဲရှိသမျှ ရေးချနိုင်တဲ့ blog ခေတ်ကို ပြန်လွမ်းလို့ ပြန်လာခဲ့တယ် ဆိုပါေတာ့.... မနေ့...အဲ...ဟို တနေ့လောက်က စပြီး Netflix က ကိုးရီးယားဇာတ်လမ်းတွဲ တခု ကြည့်ဖြစ်တယ်.... ပုံမှန်ဆို တညထဲနဲ့ အကုန်ကြည့်တတ်ပေမဲ့...အဲဒီ့ကားလေးကိုတော့ နားနားပြီး ကြည့်ရတယ်... ပြောရမယ်ဆိုရင် စိတ်ကို ဘယ်နားထားရမှန်းမသိလို့ အချိန်ဖြုန်းနေတဲ့ သဘောပါပဲ... ကိုယ်က ငယ်ငယ်ကတည်းက တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင် ရဲ့ စာအုပ်တွေဖတ်ပြီး စိတ်ပညာကို  စိတ်ဝင်စားလို့ တက္ကသိုလ်ဝင်ခွင့်တင်တော့ ကိုယ်တိုင်မတင်လိုက်ရဘူး...ဖေဖေပဲ တင်ပေးတာထင်ရဲ့... ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ ဦးစားပေးတွေက သိတဲ့အတိုင်း ဆေး၊ စက်မှုု အီကို၊ ပြီးရင် စိတ်ပညာ လို့ လျှောက်ထားဖြစ်ခဲ့တယ်... အခု အမှတ်တမဲ့ ကြည့်မိတဲ့ ကိုရီးယားကားလေးက တက္ကသိုလ်ဆေးရုံတခု ရဲ့ စိတ်ကျန်းမာရေး unit တခုက သူနာပြုဆရာမလေးကို အခြေခံတဲ့ ဇာတ်လမ်

ဥယ်ာဥ္ေတာ္ထဲက သရက္သီး ငတက္ျပား ..အပိုင္း (၂) (K-မမ ေရးသည္)

တဲြလဲရယ္ ေနပါဦး.. (ပံုေလးကို ဒီကယူပါသည္) “ ဟိတ္ေကာင္ .... မင္းထမီကို ခါးေတာင္းက်ဳိက္လိုက္.. ..ဒီထိုင္ခံုကို ငါ နံရံမွီထားေပးမယ္။ ထိုင္ခံုေဘာင္ကေန ေနာက္မွီတန္းေပၚကိုလွမ္း။ လက္ႏွစ္ဖက္က အဲဒီ သံဇကာကိုဆြဲ။ ဟိတ္ေကာင္ ..... မွန္ေစာင္းနဲ႔ လြတ္တဲ့ေနရာကို ေျပာတာ။ မင္းလက္ေတာ့ မွန္ရွေတာ့မွာပဲ။ ေအး.... ဟုတ္ၿပီ အဲဒီလို ခဏခိုထား။ င ါဒီျပတင္းေပါက္ကို ၿမဲၿမဲကိုင္ထားမယ္။ ညာေျခေထာက္က ျပတင္းေပါက္ေဘာင္ေပၚကို လွမ္းနင္း။ နင္း .....ရဲရဲသာနင္း။ ျပဳတ္က်ရံုအျပင္ ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ဘယ္ေျခေထာက္က တလွမ္းတက္။ ေအး .... ညာေျခေထာက္က ေခါင္းမိုးေပၚခ်။ ညာလက္က ေခါင္ခ်ဳပ္သစ္ကိုဆြဲ။ ဘယ္ေျခကိုပါ တခါတည္း ေခါင္းမိုးေပၚခ်။ ေအး.... ဟုတ္ၿပီ။ ေရာ့ .....ဝါးလံုး။ ဟိတ္ဟိတ္..... အဲဒီအလယ္ေလာက္မွာပဲေန။ ဆက္မဆင္းနဲ႔။ ေတာ္ၾကာ ေခါင္းမိုးေပၚက ျပဳတ္က်ေနလို႔ ေက်ာ္မေကာင္း ၾကားမေကာင္းေတြ ျဖစ္ေနအံုးမယ္။ ဟူး …… နင့္ကိုေျပာရတာ ေမာလိုက္တာ။” ဒုန္း .. ဒုန္း .. ဒ ေရာ … ဘုတ္။ ( ဒုန္း = သရက္သီး ေခါင္မိုးေပၚသို႔ ပထမက်သံ၊ ဒုန္း = ေနာက္တဆင့္ခုန္သံ၊ ဒ ေရာ = သရက္သီး သြပ္ျပားေပၚလိမ့္သံ။ ဘုတ္ = သရက္သီးေျမႀကီးေပၚက်သံ ) “ ဟာ .... ဟိတ္ေကာင္ .... ေခါင္းမိုးနဲ႔ လြတ

မမာက်န္းသူမ်ားအေၾကာင္း။

  ကားေတြ မီးပြိဳင့္မိေနတုန္း လမ္းေဘးမွာ အေပါစား  စကတ္တုိ ညစ္ထပ္ထပ္ေလးနဲ႔ ေမာ္ဒယ္ေလးတစ္ေယာက္လုိ လမ္းေလွ်ာက္သြားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္... တခုခု လဲြေနသလားလုိ႔....ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္မိလုိ္က္ပါတယ္.... စိတ္မေကာင္းစရာ...ဆံပင္ျဖဴျဖဴ အေရေတြတြန္႔လို႔...သူ႔ပံုစံကေတာ႔ တကယ့္ကို ေမာ္ဒယ္ေလးတစ္ေယာက္ cat  walk ေလွ်ာက္သလို  confidence အျပည့္နဲ႔..... ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ေနပူက်ဲက်ဲထဲမွာ အထပ္ထပ္ ထပ္ထားေသာ အ၀တ္အစားမ်ားက ရာသီစံု အ၀တ္စံု...၀က္၀ံႀကီး တစ္ေကာင္စာေလာက္ ျဖစ္လာတဲ႔  အ၀တ္ထုပ္ၾကားက ခပ္ပိန္ပိန္္ကိုယ္လံုးနဲ႔.... သည္ၾကားထဲ သယ္လာတဲ႔ ဘူးစုတ္ ခြက္စုတ္ ပုလင္းစုတ္ေတြနဲ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ေတာင္ မလဲျပိဳေအာင္ အနုိင္နုိင္ထိန္းရင္မနုိင္.... သူ႔ၾကည္႔ၿပီး ကိုယ္ေတာင္ စိတ္အုိက္ေနာက္ရႈပ္သြားမိရဲ႕။   ဓာတ္ဆီဆုိ္င္မွာ ဆီလာထည္႔တုိင္း  လမ္းလယ္ေခါင္က  ကြန္ကရစ္တံုးေတြကို သူမရဲ႕ ၾကယ္ျမင္လျမင္ နန္းေတာ္ထဲက  အေဆာင္ေတာ္လုိ  သေဘာထား။ အ၀တ္ပိုင္းေလးခင္းလို႔...သူ႔ဆီမွာ  ပလပ္စတစ္ ျခင္းေတာင္းတစ္လံုးေတာ့ ျမင္တယ္.. တခါတေလလည္း ေခါင္းၿမီးၿခံဳၿပီး..ေစာေစာစီးစီး အိပ္တတ္တယ္..သိပ္ခ်မ္းတဲ႔ ရာသီမ်ိဳးေတြမွာေတာင္  သူ ဒီလုိပဲ..စိတ္ခ်လက္ခ် လံုျခံဳစြာ အိ